disk atan atlet

28 Şubat 2010 Pazar
taaa uzun yollardan gelmiş...aman bi hoşgeldine gidelim ayıp olmasın dedim ...gittim bizzat yerinde inceledim ....abi çok fit... herbir kası öle bak bak bitmiyoo....o değilde beni şu sonradan monte edilmiş kafası daha bi cezbetti ..abiyi bulduklarında vucut tastamamda kafa kırıkmış ...hemen yenisi monte edilmiş....yaw bende tam yeni bi kafa ararken nasıl içim gitti nasıl özendim anlatamam....böle bi sanat eserine bakışım buysa yeni kafa şart değilmi bana yaw...nolur bunu kırmam an meselesi ..hemen bi tane monte alayım .....(ha bu arada bir daha dünyaya gelirsem nolur japon turist olarak geleyim ...)
 
not: meşhur disk atan atlet heykelinin orjinal ismi "diskobolos" diye de geçer.diskobolos heykeli 1781 senesinde romanın yedi meşhur tepesinden olan Esquilino da bulundu. italyan arkeolog carlofea bu heykelin muhtemelen m.ö. 500 ortalarında ünlü heykeltıraş myron tarafından yapılan bronz çalışmasının bir kopyası olduğunu öne sürmektedir.  heykeldeki hareket, ritm ve denge unsurları oldukça belirgin durumda.  myron ise bu tarzın öncülerinden biri olarak bilinmektedir. bu heykel aynı zamanda antik stilden klasik çağ heykeline geçişin bir örneğidir.bilginize...

1 yorum:

bo☂ dedi ki...

parmağı çok inandırıcı.
helal.

Yorum Gönder