!f

22 Şubat 2010 Pazartesi

!f    istanbul afm uluslararası bağımsız filmler festivalinin bu yıl  9. su gerçekleşti... gitmek istediğim birsürü film vardı ama hem zamanımın kısıtlı olması hemde bilet bulamamam sebebiyle sadece 3 tane filmi seyredebildim..mary ve max.. .bu animasyon öle ince bi şekilde dokunuyo ki insana ağlama sınırımın uç noktasını zorladı diyebilirim.. esprili uslubuyla bi gülüp bi ağlama arasında gelip gidiyosunuz...çok hayata dair.. çok dünyaya dair.. çok insana dair anlar barındırıyor içinde...the lovely bones ... 14 yaşında ölen susie nin katilinin bulunduğu ana kadar ölümle yaşam arasında kaldığı anı fantastik bi dille gayet duygusal bi şekilde anlatmış film ...moral bozukluğu ve 31 ... gururla sölemek isterim ki türk filmi.. 3 kafadar cihangirdeki evlerinin balkonunda sigara içerken kapılarının önünde bir filmin bir setine şahit oluyorlar...hatun geliyo hey taksi diye bağırıyor..ama bu sahne o kadar çok tekrar alıyoki 14 saat sürüyor.. 3 kafadara daral geliyo abi biz bu kadar saatte film çekeriz be diyolar..çekermiyiz çekemezmiyiz derken bu filmi 18 saatte tamamlıyolar...iddaa üzerine çekilmiş eğlenceli farklı illaki izleyin diyebileceğim bir film..İf te aynı zamanda dünya galasıymış filmin..(filmin 14 şubatta gösterilmeside çok manidar efem)oyuncular ve ekip tam tekmil film sonrası bizleydiler..dvd sinin çıkacağı müjdesinide verdiler ..bence kaçırmayın..iş te bu da onların webteki adresleri ...bakmadan geçmeyin.. tık tık tık

3 yorum:

ayci dedi ki...

hep istemisimdir katilmak ama ne zaman if-istanbul olsa hep baska sehir ve ülkedeydim...KADERRRR deyip geciyorum ama her seferinde de aklim kaliyor...o yüzden 3 film bile iyi benim sartlarima göre :)

kutupayusu dedi ki...

gerçekten insanın tüm filmlere gidesi geliyo ...ne diyelim bi dahaki sefere :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ben de bu yıl İf'de izlediklerim arasında en çok "C'est pas moi, je le jure" ve "Un Prophete" i beğendim:)

Yorum Gönder