iflah olmaz tembellere ...

19 Mart 2010 Cuma
nasıl bir giriş yapacam bilemedim en iyisimi bodos gireyim... hayatımı kurtaran bir yemek var ..diyebilirim ki bu kışı bu yemekle atlattım ...ben öyle mutfağa girip şahaneler yaratan bir kişilik değilim...hiç bi zamanda olmadım ..daha çok mide ve mutfak ilişkisinde sofra düzeni ve yemek sonrası tatlı ve kek kısmıyla ilgilenirim ..haaa tabi bi de çok ayılıp bayılıp yaptığım bişey vardır oda masa sohbeti..sabahtan akşama akşamdan sabaha laklak edebilir o masada kahve üzerine kahve içebilirim...neyse yemek mevzusuna döneyim ..dönülecek ne varsa şimdiye kadar yaptığım iki çeşit çorba ve makarna..bi de geçen kıştı galiba pırasa pişirmiştim ...sıralarsam bi de sevgiliden pilav yapmayı öğrenmiştim ama bu kış hiç yapmadığımdan unutmuş da olabilirim..emin değilim...sevgili süper yemekler yapar ben yerim ...ancak bu kış sevgili yok biraz anne desteğiyle eve fare misali bi kaç yemek taşısamda taşıma suyla değirmen dönmüyo...zaten yalnız olunca atıştırmalık bişeyler hazırlayıp koltuğun bi köşesine tüneyip yiyosun geçip gidiyo mevzu ...olaya el atan canciğer kuzu sarmam arkadaşımın önerdiği yemek hakkaten tembelliğime son verdiren ve şipşak yapılıp leziz bi şekilde yuvarlanan türden...
belki biçoğunuz biliyordur..bilmeyenlere anlatılır
dilim somon alınıp limonla ovulur ..
fırın poşetinin içine yerleştirilip üzerine limon suyu boca edilir.
tuz karabiber fesleğen serpiştirilip sıcak fırına yollanır.
patatesler soyulup iri iri bölünür.
havuçlar dilimlenir..
patatesler ve havuçlar haşlanırken somonda şipşak fırında pişer...
afiyetler ola...


bu da serdar abi den KOCAMAN TIK TIK
ben okudum çok güldüm :)

1 yorum:

Meral Erdoğan dedi ki...

her gun yarin ne yapsam diye düşünen merale icin bu post harika oldu... renkler muhtesem gorunuyor :)

Yorum Gönder